Video en social media, het ideale duo voor rekrutering
Mensen onthouden 22 % van wat ze lezen, 50 % van wat ze zien.
” Een beeld zegt meer dan duizend woorden”, niet voor niets een veelgebruikte uitspraak. Het menselijk brein kan namelijk veel gemakkelijker visuele informatie verwerken dan tekst. Via video kunt u bovendien beter emoties overbrengen en vertrouwen opwekken bij de kijker. Door het deelbare karakter heeft u ook onmiddellijk een enorm bereik. Dat maakt video een krachtig instrument en ideaal om in te zetten voor rekrutering.
Video heeft 40 % meer kans om op social media gedeeld te worden.
Video en sociale media gaan hand in hand. Een video wordt vaker gezien, gedeeld en geliket. Facebook is het grootste social media-platform in Vlaanderen en dus het ideale middel om uw rekruteringsvideo te verspreiden naar uw doelgroep. U krijgt onmiddellijk de kans om niet enkel de functie maar ook uw organisatie voor te stellen. Een betere match met de kandidaat en een optimale ROI zijn hierdoor verzekerd!